Skip to main content

Vad är Google Ads Display Marknadsföring?

Om du vill spendera något pengar på annonser för att nå din målgrupp är det värt din investering. Det är någonstans med över 250 miljoner unika besökare, 3,6 miljarder dagliga interaktioner och uppskattningsvis cirka 700% avkastning på investeringen.

Historik om Google-annonser
Google AdWords lanserades i oktober 2000. Det blev populärt på grund av sitt annonsprogram. Därefter har Google ändrat namn till Google Ads. På grund av Googles expansiva räckvidd, är chansen att du måste ha klickat på en google-annons, och du måste också ha sett dina potentiella kunder.
I den här artikeln upptäcker du vilka Google-annonser är och vad du bör veta om Googles visning. Det är viktigt att känna till funktionerna i Googles displayannonser såväl som tricket för att optimera kampanjerna för att uppnå bästa resultat.

Vad är Google-annonser?
Ju fler klick du genererar om dina annonser är starkare och kan imponera på användaren, vilket leder till nya potentiella kunder, det är därför Google är populärt bland företag över hela branschen.
Google Ads är en betald reklamkampanj och omfattas av marknadsföringskategorin betala per klick, där annonsören måste betala per klick och per visning på en annons.

Google Ads är en lösning för att få produktiva nya kunder och driva kvalitetstrafik och få kundanpassade kunder till ditt företag medan de söker efter produkterna. Med Google-annonser kan du öka din trafik, ta emot ett telefonsamtal och öka besök i butiken.
När ditt företag dyker upp i sökmotorn ger Google-annonser dig möjlighet att skapa betydande tidsannonser bland din målgrupp, och när kunden letar efter den relevanta produkt som läggs till visas annonserna i flödet. Nu genom Google-sökning och Google maps kan du få ideala kunder. Detta är processen för att nå ideala kunder via Google-annonser.

När du har lärt dig att göra den bästa strategin för relevanta annonser kommer Google Ads att förbättra räckvidden för fler människor och utveckla ditt företag.

annonsera-på-google

Varför annonsera på Google?

De flesta förlitar sig på Googles sökmotor för sina produkter, sökfrågor. Från de senaste två decennierna har Google blivit den bästa lösningen för alla frågor du får. Deras svar finns i form av organiska resultat samt betald reklam.
Enligt Google tjänar annonsörer 8 dollar för varje $ 1 de spenderar på Google-annonser. Så det finns ganska flera skäl till varför du funderar på att annonsera på Google. Idag finns det tusentals företag som använder Google-annonser för att marknadsföra sina affärer. Det kan finnas en möjlighet att sökannonserna visas på det specifika nyckelordet, men på grund av den betalda annonseringen, som ligger precis ovanför sökresultaten, skiljer sig kunderna.

Vad är Google Display-annonser?

Google Display har ett nätverk av webbplatser där branscherna med ett stort antal målgrupper väljer att visa Google-annonser kända som Google Display Network. Fördelen med webbplatsen är att de betalas för varje klick på visning på sina annonser. Fördelen med webbplatsen är att de kan få sitt innehåll framför publiken. Det här är bildannonser som drar användarnas uppmärksamhet bort från webbplatsen. Det finns flera typer av annonser som är Display-annonser inklusive shoppingannonser, videoannonser.

Vad är Googles Display-nätverk?

Google-annonser kan visas både på sökresultaten och på webbsidan i Google Display Network. GDN är ett nätverk av webbplatser som tillåter Google-annonser att visas på webbsidan för Google-annonser. Dessa kan baseras på textannonser såväl som bildannonser som visas med relevant innehåll på riktade sökord. Några populära visningsannonsalternativ är Google Shopping och App-kampanj.

vad-är-google-display-nätverket

Vilka är de andra typerna av visningsannonser?

Det finns många typer av kampanjer för Display-annonser för alla storlekar och former som inkluderar:

  • Bannerannonser – Detta är den traditionella formen för reklam, bannerannonser visas vanligtvis högst upp på webbplatsen i bannerformat
  • Mellanrumsannonser – Dessa annonser visas som webbsidor och visas för användare innan de riktas till den ursprungliga sidan.
  • Rik media – annonserna innehåller interaktiva multimediaelement som video, ljud och klickbar bild
  • Videoannonser – Youtube-plattform är en reklamplattform där videoannonser används. Det används också i sociala nätverk som Instagram och Facebook. Med videoannonser kan du nå din publik och ansluta dem på en personlig nivå.

Vilka är fördelarna och nackdelarna med Google Display?

Alla marknadsföringskampanjer, displaykampanjer har för- och nackdelar. Dessa uppdateras då och då. Några fördelar och nackdelar med Google Display.

Fördelar:
1. Mångfald – Display-annonser finns i olika storlekar och former; de kan presenteras i flera format som nämns ovan. För att nå ditt mål kan du välja typ av strategi för din annonsering.
2. Reach – Google Display Network ger dig åtkomst till miljoner webbplatser via ditt Google-konto.
3. Inriktning – Den största fördelen är räckvidden; det har en stor räckvidd för många användare av ditt målval. Du kan rikta in dig på ditt val av att placera annonserna på relevanta webbplatser.
4. Mätbar – Google-annonser kan spåra klick, visningar och omvandlingar. Den har också Google Analytics för mer specifik spårning, t.ex. prestanda och engagemangspårning.

Nackdelar:
1. Blindhet för annonser – På grund av den visuella strategin för Google Display ignorerar många användare annonserna.
2. Ad Blockers – Du måste känna till Ad Blocker-teknik som har varit populär bland användarna. Många märken har försökt kringgå detta.

google-display-format

Vilka är de olika storleken tillgängliga i Display-annonser?

Google Display har mer än 20 olika storlekar i Google Display-nätverket. Google Ad Sense tillhandahåller olika webbplatser där användaren väljer den webbplats som är relevant för sina annonser. Den bästa praxis för att skapa visningsannonser är att annonserna ska visas på en mängd olika webbplatser som inte är relevanta för annonsblockstorlek.
Annonsörer kan ladda upp både animerade och icke-animerade bildannonser i Googles Display-nätverk samt HTML5-annonser. Dessa har följande dimensioner.

Fyrkant och rektangel
1. 200 X 200 – Small Square
2. 240 X400 – Vertikal fyrkant
3. 250 X 25 – kvadrat
4. 250 X 360 – Triple widescreen
5. 300 X250 – Inline rektangel
6. 336 X280 – Lare rektangel
7. 580 X400 – Netboard

Skyskrapa
1. 120 X 600-Skyskrapa
2. 160 X 600 – Bred skyskrapa
3. 300 X 600 – Halvsidesannons
4. 300 X 1500 – Stående

Tavlan
1. 468 X 60 Banner
2. 728 X 90 Leaderboard
3. 930 X 180 Toppbanner
4. 970 X 90 Stor Leaderboard
5. 970 X 250 skylt
6. 980 X 120 Panorama

Mobil
1. 300 X 50 mobilbanner
2. 320 X 50 mobilbanner
3. 320 X 100 Stort mobilt banner

Bildstorleken bör inte vara mer än 150 Kb, men den kan vara antingen GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP.
Den grundläggande kunskapen om Google Ads Display hjälper till att utveckla alla annonseringsstrategier för att konkurrera med din konkurrent. Varje företag kräver en reklamstrategi och varje reklamstrategi kräver ansträngningar för att vinna framgång.