Allt du behöver veta när du ska välja en Google ADS byrå / konsult
Om du kämpar med att hantera dina Google Ads PPC-kampanjer och får bristfälliga resultat så kanske du ska fundera på att välja en Google Ads byrå. Google Ads byrån tar hand om det svåra arbetet för dig som också kan ge mycket goda resultat. Om du redan har börjat göra forskning vet du att det inte är en enkel uppgift att välja en byrå som hjälper till med din Google Ads-kampanj. Detta kan vara särskilt svårt, särskilt när du är ny och kanske inte så erfaren samt inte är fullt informerad om branschens specifika begrepp, teknik och funktioner.
Du ska inte bara välja den första Google Ads byrån du någonsin pratat med – du bör göra dina läxor och veta vad som gäller och vad du ska förvänta dig från den Google Ads byrå du tänker välja.
Regelbundet använder företag en byrå när det föreligger brist på kunskap om de tjänster och kvaliteter som de får. För att förhindra att detta händer bör du utvärdera aspekter utöver byråns erfarenhet och rykte. Du måste tänka på dessa saker innan du undertecknar avtalet.
För att göra det lättare att välja en byrå har vi sammanställt en lista med frågor som du kan ställa under din sökning för att se till att du väljer en Googlr Ads byrå av högsta kvalitet och med resultat du blir nöjd över.
-
Är Google Ads byrån Google Partner/Premier partner?
När du väljer en Google Ads byrå kan det vara passande att välja det bästa av allt, eller hur? För att säkerställa att ditt konto är i goda händer måste du ta hänsyn till att Google Ads byrån är en Google Partner eller en ”Premier Google-partner.” Denna Premier-status är inte densamma som att bara vara en ”Google-partner”, en status som ett stort antal organisationer har.
Bara ett fåtal Google Ads byråer har Premier-status, och det är dessa byråer som är duktiga och kan ge goda resultat.
Dessa byråer säkerställer de bästa resultaten med din annonseringsbudget eftersom de har upplevts som att träffa vissa riktmärken inom varje konto och hålla några certifieringar. Att välja en byrå som är en ”Premier Google-partner” kan ha en stor effekt på huruvida du kommer att se en positiv ROI för din Marknadsföring på grund av tid och ansträngning som byrån har tagit för att förstå PPC-annonseringen fullständigt.
-
Är Google Ads byrån öppen och transparent?
Detta är en nyckelfaktor när du överväger en Google Ads byrå eftersom du bör välja en som är angelägen om att dela information och expertis till dig. Din organisation bör veta exakt vad byrån gör på ditt konto och hur ofta de arbetar med det. En idealisk metod för att göra detta är genom att behålla administrativt ägande för kontot. Din byrå bör ge dig fullständig insyn i varje annonskonto, kostnad och prestanda för varje kampanj. Om en byrå saknar öppenhet kan det vara ett varningstecken för att byrån saknar expertis och inte ägnar tillräckligt med tid till dina kampanjer.
-
Har Google Ads konsulten arbetat med liknande företag som ditt innan?
Även om det inte är ett alternativ att ge ut kundnamn, bör byrån du väljer ha rapporter om betydande nivåinformation om liknande Google Ads-konton som de har hanterat. Det är alltid ett givande tecken om din byrå har haft relaterad kunskap inom din bransch. Om byrån har haft möjlighet att hantera liknande behov och förutsättningar för olika företag, indikerar detta att de kommer att kunna erbjuda dig det bästa värdet för din investering.
-
Är byrån kunnig inom marknadsföring i din bransch?
Detta kan verka som en uppenbar sak att se upp för, men det är avgörande att hitta den byrå som kommer att leverera de bästa resultaten för ditt företag. När du överväger en byrå för att köra din Google Ads-kampanj, så se till att konsulten har rätt kompetens för att förstå motivationen hos de köpare du planerar att nå.
Erfarenheten inom din bransch är värdefull, men det borde inte vara en förutsättning. Tänk på det här: om de begränsar sig till en viss bransch vertikalt finns det en stor möjlighet att de också arbetar med dina konkurrenter. Vill du att samma person som hanterar dina konkurrenters kampanjer ska hantera dina egna? Vi på Sitea arbetar enbart med ett företag inom en och samma bransch. Så kan vi erbjuda dig bästa service och resultat.
Ännu viktigare är att de har gedigen expertis med de specifika typerna av kampanjer och annonseringsformat som dina kampanjer kräver.
Vissa byråer gör fantastiskt arbete när det gäller sökannonser, och andra utmärker sig på e-handelsfokuserade shoppingannonser, och andra är starka med video. Se till att deras erfarenhet anpassas efter dina behov.
-
Fokuserar byrån på klick eller konverteringar?
En enkel indikation för om byrån är ett bra val för ditt företag är genom att fråga vilka viktiga resultatindikatorer de använder. Helt enkelt vilka resultat dem möte samt hur.
Om en byrå koncentrerar sig på antalet klick, klickfrekvens, situationen för annonser eller kvalitetsresultat som dina kampanjer ger, så är detta med största sannolikhet en Google Ads byrå som du inte bör arbeta med. Fokuset är helt enkelt på exponering och inte resultat. Detta behöver dock inte alltid vara något dåligt men helt klart något att vara uppmärksam på.
I stället bör du hitta en Google Ads byrå som kommer att fokusera deras energi på dina försäljnings- och inkomstmål. Om en byrå tar upp hur dina kampanjer kommer att omvandlas till intäkter eller hur den kan optimeras för att skapa kunder från klick så är det den typ av byrå som leder din annonsering till framgångsrika beslut och resultat.
Slutsats
Genom att ta hänsyn till dessa saker kan du öka chanserna att du väljer den bästa kvalitetsbyrån för att driva din Google Ads-kampanj.
Kom ihåg att inte ta den enkla vägen genom att i princip bara välja den billigaste byrån du hittar på din första sökning. Ta god tid på dig att leta efter en Google Ads byrå som uppfyller dina mål och förstår dina behov. På detta sätt kan du garantera en positiv upplevelse och uppnå de resultat du är ute efter. Hlr av dig till oss lm du har frågor eller vill veta hur vi arbetar mes Google Ads. .