Sökmotoroptimering Stockholm – SEO by Sitea!

Vi på Sitea arbetar med sökmotoroptimering i Stockholm med transparens och riktiga resultat. Vi har sedan 2010 fått över 500 företag att växa på nätet och nyttja den potentialen som digital marknadsföring medför.

KONTAKTA OSS
sökmotoroptimering-vad-är-seo-22 (kopia)-min

Sitea – Spetskompetens inom SEO och Sökmarknadsföring

Lönsamma sökord

Genom att strategisk välja ut relevanta sökord så optimeras exponeringen och lönsamheten.

Fokus på konverteringar

Vi är inte intresserade av mängden trafik till hemsidan utan antalet sälj och skapade leads.

Uppföljning & Rapportering

Vi skickar ut månadsrapporter där ranking, trafik, konverteringar, sökordsinformation och förbättringsområden sammanfattas.

Copywriting & Marknadsföring

Effektivt, insäljande och värdeskapande innehåll leder till fler leads och konverteringar.

Kontinuerlig Optimering

Via effektiva mätverktyg kan vi följa vilka sidor, sökord, fraser m.m som levererar resultat.

Spetskompetens & Bredd

På Sitea har vi sökordsanalytiker, marknadsförare, grafiska designers, AdWords-annonsörer och Copywriters. Hela arsenalen för att lyckas på nätet!

 

Sökmotoroptimering Stockholm

Sökmotoroptimering i Stockholm kan utföras med lokal SEO vilket inbegriper Google Business för att synas i Googles karta och högt i sökresultaten för geografiska sökningar.

Vad kostar sökmotoroptimering?

Vi erbjuder fasta priser på sökmotoroptimering. Vi arbetar med full transparens och låser inte upp kunder i avtal. Kontakta oss för en specifik offert för ert företag från 3 795kr.

Vad blir resultaten av SEO?

Vi på Sitea arbetar inte efter att enbart nå topp-tio resultaten – utan vi är intresserade av topp-tre där 65% av trafiken går. Dessutom fokuserar vi på antalet leads och sälj – inte mängden trafik!

Varför behöver mitt företag i Stockholm sökmotoroptimering?

Det görs 55 miljoner sökningar på Google varje dag i Sverige. Det finns flera kanaler som gör att ditt företag kan få trafik och besökare till hemsidan såsom sociala medier och fysiska marknadsföringskanaler. Det som gör sökmotoroptimering i Stockholm till en så effektiv marknadsföringskanal är att företagets hemsida kommer i kontakt med kunden när dem söker efter något som ni erbjuder. Det betyder att den trafik ni potentiellt kan få från Google är riktad och intresserad av det ni erbjuder. Så när någon söker efter ”traktordäck stockholm” så har ni möjlighet att med en insäljande och sökmotoroptimerad hemsida möta kunden. Denna typ av kundkontakt är mycket mer värdefull och specifik jämfört med traditionell fysisk marknadsföring.

google seo stockholm lokal
sökmotoroptimering seo stockholm-min-2

Fokus ska alltid vara på antalet leads, sälj och lönsamhet

Vi på Sitea har mångårig erfarenhet och spetskompetens inom sökmotoroptimering i Stockholm och vi hjälper företag med att dra in trafik till företagets hemsidan för att öka kundunderlaget och lönsamheten. För att lyckas på nätet och i sökmotorerna så är det viktigt att känna till och optimera hemsidan efter de sökfraser som kunderna söker efter på Google. Dessutom måste hemsidan vara insäljande så att trafiken omvandlas till sälj och leads och inte enbart trafik. Vi på Sitea vågar kalla oss bäst på SEO i Stockholm.

Konverteringsspårning, Mätning, Rapportering & Uppföljning

En aspekt som ofta glöms bort vid sökmotoroptimering och vid seo-utveckling är att många byråer inte lägger tillräckligt vikt vid konverteringsspårning och mätning av resultaten. Utan mätning blir SEOoch sökmotoroptimering i Stockholm ett gissningsarbete där utvecklaren inte har full insikt i vilka sökfraser och sidor som levererar vad. Vi på Sitea lägger mycket stor vikt vid att mäta och rapportera resultaten för att ge er som företag beslutsunderlag samt för att kunna utveckla vårt arbete än mer. Inte skulle ett företag använda samma reklamkampanj om och om igen utan att mäta resultaten? Nej, och detsamma gäller vid sökmotoroptimering. Utan mätning ingen koll är en devis vi på Sitea trycker särskilt hårt på!

sökmotoroptimering analys

Att synas på nätet och få trafik till din hemsida för lönsamma sökfraser gynnar ditt företag oavsett om du säljer tjänster eller produkter.

Hur går sökmotoroptimering i Stockholm till?

Fyra aspekter som alltid ingår vid sökmotoroptimering.

Google SEO Analys

Sökmotoroptimering inleds med en ingående analys av företagets marknad, nuläge samt konkurrensen på Google.

Utvecklingsfas

Näste steg är att utveckla resurser med sidor, bilder, innehåll och framförallt värde för att Google ska ranka sidan högt.

On-Site Optimization

Nästa steg är att utföra globala ändringar för att sökmotoroptimeringen ska möta de algoritmer som Google använder.

Inlänkar och Strategi

Länkar används av Google som rekommendationer och gör en hemsida auktoritär. Vi utvecklar en välfungerande länkstrategi.

Hur lång tid tar det?

En förbättrad ranking i sökresultaten brukar ske på några veckor, men en topp-tre placering kan ta allt ifrån 1 månad till mer än tre månader. Det beror på hur hög konkurrensen är på Google. Detta är något vi alltid förklarar för företag innan vi påbörjar sökmotoroptimeringen så att rimliga förväntningar skapas.

Boka in gratis konsultation

Kontakta oss idag så går vi igenom er hemsida för förbättringsområden. Helt gratis!

BOKA MÖTE
Online MarknadsföringTopp 3
april 19, 2017

Hamna först på Google – Ranka högt på Google idag 7 Tips & Tricks

7 Viktiga Tips för att Ranka högt på Google. Del 1 av 3. När dagens marknadsföring rör sig allt mer mot internet så blir utrymmet att synas allt mycket mindre och…
Online MarknadsföringSynas på GoogleTopp 3
oktober 3, 2016

Därför misslyckas din Sociala Marknadsföring på nätet och så gör du för att lyckas!

Vill du också lyckas på nätet? Känner du också att ditt företag skulle kunna utvecklas och nå nya höjder bara det rankades högre på Google eller att du hade fler…
social-marknadsföring Synas på GoogleTopp 3
oktober 3, 2016

Marknadsföring Sociala Medier – Så Lyckas du med Social marknadsföring!

12 tips för att lyckas med Marknadsföring via Sociala Medier Idag är det många som ställer sig frågan: På vilket sätt kan jag använda de sociala medierna på bästa sätt?…